Lättlästa mysterier: Cirkusdeckarna och hundvalpsmysteriet
Köp bokenUtgivningsdag: 2022-03-16
Recensionsdag: 2022-03-16
Mediakontakt: Malin Tiselius, Cilla Wikström
Lättläst och spännande med fina illustrationer i färg på varje uppslag. Dan Höjers succéserie om cirkusdeckarna Kaspar och Katinka är rolig, fartfylld och fantastisk! Nu också för de yngre nybörjarläsarna.
Clownen Jack har alltid önskat sig en hundvalp. När han får en blir han överlycklig! Men något skumt pågår i staden där cirkus Pommery är på besök. Clownens hundvalp försvinner! Vem är tjuven? Och var finns valpen? Ett riktigt spännande fall för cirkusdeckarna!
Dan Höjer är populär författare till en stor mängd barnböcker, bland annat serien om Cirkusdeckarna som finns utgiven både som lättläst börja läsa-serie och som kapitelböcker.
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2022-03-16 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Illustratör: Tomas Antila Formgivare: Monica Sundberg Serie: Lättlästa mysterier Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: deckare, Lättläst för barn / ungdomar Antal sidor: 64 Mått: 155 x 218 x 10 mm Vikt: 248 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789155269647 (2022-03-16)