Lättlästa mysterier: I monstrens rike – Tjuvar på husbåten
Köp bokenUtgivningsdag: 2021-07-01
Recensionsdag: 2021-07-01
Mediakontakt: Cilla Wikström, Malin Tiselius
Lättlästa mysterier bland monster och magi!
Det är dags för födelsedagsfest på Dollys husbåt i staden! Men något skumt är på gång. Saker försvinner från båten, och sedan slutar både skeppsklockan och kompassen att fungera. Är det tjuvar ombord? Saga och Mickel börjar undersöka …
En spännande serie för nybörjarläsarna!
"Illustrationerna i fyrfärg av Mattias Andersson är uttrycksfulla och samverkar bra med berättelsen. Texten har ett enkelt och direkt tilltal och innehåller såväl dialog som berättande partier. Fantasi och dramatik samsas här i skön förening."
Staffan Engstrand, BTJ-häftet nr 16, 2021
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2021-07-01 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Illustratör: Mattias Andersson Formgivare: Lars Söderman Serie: Lättlästa mysterier Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: spänning och äventyr Antal sidor: 64 Mått: 155 x 218 x 10 mm Vikt: 251 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789155269128 (2021-07-01)