Lättlästa mysterier: Cirkusdeckarna och mobilmysteriet
Utgivningsdag: 2019-03-14
Recensionsdag: 2019-03-14
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Cirkusdeckarna – nu i lättläst version med bilder i färg! Perfekt för alla som håller på att knäcka läskoden! Missa inte den populära, roliga succéserien om tvillingarna Kaspar och Katinka som löser mysterier och turnerar över hela Sverige med Cirkus Pommery.
Någon stjäl mobiler från publiken mitt under en föreställning! Självklart hjälper tvillingarna till att leta efter tjuven. Tänk om det är någon av de egna cirkusartisterna! Eller är det någon annan som är skyldig, någon som ingen hade kunnat tro …?
Lättläst och spännande med fina illustrationer på varje uppslag. Dan Höjers succéserie om Cirkusdeckarna Kaspar och Katinka är rolig, fartfylld och fantastisk! Nu också med kortare text och bilder i färg, för de yngre nybörjarläsarna.
"Mobilmysteriet är i alla fall precis så bra som man kan vänta sig ... och lite till! Det rör på sig hela tiden!"
TIdningen Kulturvinden
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2019-03-14 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Illustratör: Tomas Antila Formgivare: Monica Sundberg Serie: Lättlästa mysterier Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: spänning och äventyr Antal sidor: 96 Mått: 156 x 218 x 10 mm Vikt: 249 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789155266226 (2019-03-14)